


Vzhledem k tomu, že je nemožné úplně eliminovat veškerá rizika skrze opatření pro snižování rizik, musí být pro zbytková rizika implementována alternativní řešení. To se provádí zavedením krizového managementu, který je aktivován v případě, že dojde k havárii či krizové situaci.
Krizový management je proces přípravy na a reakce na nepředvídatelnou negativní událost, aby se zabránilo její následné eskalaci do ještě větších rozměrů. Krizový management zahrnuje provedení dobře koordinovaných opatření ke kontrole škod a k uchování nebo obnovení důvěry zákazníků, popř. veřejnosti, že systém společnosti je funkční a provozuschopný. Součástí krizové managementu je rovněž identifikace a analýza možných mimořádných a krizových situací, vytvoření reakčních strategií a zavedení a monitorování protiopatření.
Pokud dojde k nepředvídatelné krizové situaci, je správně zavedené krizové řízení „nutností“ v rámci správy a řízení organizace, jelikož daná krize může mít obrovský dopad na dobré jméno firmy a její finanční strukturu. Nesprávně zvládnutá krizová situace může zničit důvěru zákazníků ve Vaši společnost a zároveň ohrozit její přežití na trhu.