


Nejdůležitějšími informacemi zdravotnických zařízení jsou informace o pacientech. A protože se tyto informace mohou vyskytovat jak v papírové, tak v elektronické podobě, vztahuje se na ně celá řada bezpečnostních rizik, např. sdělení rodného čísla nebo výsledku vyšetření nepovolané osobě. Versa Security se řadí mezi nejzkušenější poradce v oblasti řízení bezpečnostních rizik a nabízí Vám své poradenské služby v oblasti analýzy rizik a jejich následného vyhodnocení a navržení vhodných opatření k eliminaci kritických bezpečnostních rizik.
Na všechny zdravotnické informační systémy by měly být implementovány pravidla a postupy zajišťující správné a adekvátní přístupy do těchto systémů, řízení činností, které mohou jednotliví pracovníci s informace v těchto systémech provádět a v neposlední řadě také sledování všech činností, které byly v těchto systémech pracovníky prováděny. Jen tak zajistíte bezpečnost informací uložených v tomto informačním systému. Rádi Vám takovéto pravidla a postupy pomůžeme nastavit.
Veškerá archivovaná dokumentace v elektronické podobě vyžaduje patřičné řízení přístupů k takovýmto záznamů a v hlavní řadě musí být prováděna vhodným nástrojem, který zajistí její pozdější obnovitelnost. Není nic horšího, než když potřebujete obnovit starší záznamy a archívy jsou poškozené. Na základě našich zkušeností s archivačními nástroji Vám doporučíme nejvhodnější řešení, které bude nejlépe odpovídat Vašim podmínkám.
Jedním ze základní principů našeho zdravotnictví je řízený přístup k informací o pacientovi. Takový přístup musí být adekvátně řízení dle nejpřísnějších pravidel přístupu k informacím,jelikož se jedná o velmi citlivé informace a zároveň se tato činnost dotýká zákona č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů. Proto by všechna zdravotnická zařízení měla implementovat systém řízení bezpečnosti informací a ochrany dat před zneužitím.